This course will cover both key concepts in SLA (such as Critical Period Hypothesis, Fundamental Difference Hypothesis, the nature of the L2 initial state, and cross-linguistic influence/transfer) and research on L2 processing at different levels of respresentation (lexical, syntactic, discourse).
Thursday 2/8, 3 sessions (10:00-12:10, 13:00-14:45, 15:00-16:45) Friday 2/9, 3 sessions (10:00-12:10, 13:00-14:45, 15:00-16:45) Tuesday 2/13, 3 sessions (10:00-12:10, 13:00-14:45, 15:00-16:45) Wednesday 2/14, 3 sessions (10:00-12:10, 13:00-14:45, 15:00-16:45)
Lecture and discussion
You will be writing responses to short questions about assigned readings. As a final project, you will create a proposal for a study on second language acquisition. You will present your proposal in class on the last day, and write up your proposal as a short final paper.
この講義は2月の数日にわたり集中講義形式で行われる予定です。その日程も含め、詳細な情報は秋学期開始前に言語情報科学専攻学生メイリングリストにて周知します。言語情報科学専攻の学生以外でこの情報を受け取りたい方は hirose(at)boz.c.u-tokyo.ac.jp ( (at) を@ に置き換えてください)まで、「Gruter先生集中講義」という件名でメールを下さい。 If you have any questions about this course, please feel free to email me at theres@hawaii.edu.
この講義は2月の数日にわたり集中講義形式で行われる予定です。その日程も含め、詳細な情報は秋学期開始前に言語情報科学専攻学生メイリングリストにて周知します。言語情報科学専攻の学生以外でこの情報を受け取りたい方は hirose(at)boz.c.u-tokyo.ac.jp ( (at) を@ に置き換えてください)まで、「Gruter先生集中講義」という件名でメールを下さい。 If you have any questions about this course, please feel free to email me at theres@hawaii.edu.